مقالات آرشیو خبر ها
به خاطر پول با جان بازیکنان و هوادار بازی نکنید

به خاطر پول با جان بازیکنان و هوادار بازی نکنید

به نظر میرسد مشکلات و خسارات کنونی جهان در روبرو شدن با ویروس کرونا، بحران های شدید دیگری را به وجود اورده و در آستانه ایجاد انواع بحران های نگران کننده و سنگین دیگری ست. شرایط در کشور ایتالیا نیز پیچیده شده و هر لحظه به آمار کشته های گرفتار شده به این ویروس افرایش می یابد، اما در حالی که سلامت جامعه شدیدا مورد توجه ست، مسئولین سایر بخش ها باید برای ادامه و یا توقف کامل فعالیت های خود سریع تر تصمیمی بگیرند. در این میان فوتبال از اهمیت بالایی در بخش ورزشی برخور دار است و مسولین رده بالای این ورزش باید هر چه زودتر تکلیف لیگ سری آ را مشخص کنند؛ لیگی که گروهی مخالف و گروهی موافق آغاز مجددش در صورت بهبودی شرایط احتمالی هستند، بخشی به سلامت عمومی جامعه اشاره دارند و برگزاری این رقابت ها را خلاف سلامت جامعه می دانند اما بخش مقابل که بیشتر دید اقتصادی و رویکرد مادی این رقابت ها برای شان مهم است تاکید زیادی به برگزاری رقابت ها در ماه های اینده دارند.

 

شاید این گروه همان افرادی باشند که با اصرار فراوان و با وجود اخطارهای اعلام شده تاکید به برگزاری دربی ایتالیا داشتند و با برگزاری ان دیدار در شرایط بحرانی موجب گسترش خطر این بیماری نزد فوتبالیست ها و خانواده انان شد.

 

حالا پس از روگانی و نامزدش، متویدی و دیبالا و نامزدش هم با تست های مثبت کرونا روبرو شدند، جواهر یوونتوسی ها که همانند متویدی پس از اعلام مثبت شدن تست روگانی در قرنطینه خودخواسته بود و ارتباطی با دنیای خارج از خانه نداشت. این مسئله با واکنش های زیادی روبرو شده و بسیاری خشمگین و ناراحت می خواهند بدانند چه کسانی با اصرار به برگزاری دربی بدون تماشاگر نه تنها هیجان را از این بازی بزرگ گرفتند بلکه سلامت و ارامش بازیکنان، خانواده ها و حتی هواداران آنان را نیز به خطر انداختند. چه کسانی سود بردند تا دیگران خسارت این تصمیم اشتباه را بپردازند.

 

در این میان گفته شد که مسولین ورزشی ایتالیا در تلاش بودند تا رای مثبت را برای توقف رقابت های سری آ را پیش از انجام دیدار دربی به دست بیاورد اما این رای احتمالی نیز در شرایطی عملی می شد که گروهی از مسئولین منفعت های مالی گروه دیگری از جمله شبکه های مهم تلویزیونی را زیر سوال نبرند و مشکلات مالی برای آنان ایجاد نکنند. در دنیای فوتبال امروزی برگزاری مسابقات، حق پخش رقابت ها نیز به مانند بندهای قراردادهای بازیکنان و مربیان مهم و حیاتی و البته پیچیده هستند به نوعی که نمی توان به راحتی در یک جلسه حکم انجام یک بازی و یا کنسل شدن آن را داد. اهداف اقتصادی در کنار سودهای مالی حتی می توانند مقابل سلامت جامعه قرار بگیرند و در نتیجه تصمیم گیرنده نهایی نیز باشند.

 

در این میان رسانه های ایتالیا نیز با یکدیگر درگیر شدند، گروهی اسکای را عامل اصلی بحران کنونی می دانند، زیرا اسکای مخالف توقف سری آ و برگزار نشدن دربی بود و می گویند این بحران که سلامت جامعه را به خطر انداخته گروهی با واقعیت مقابله می کنند و تنها به حساب های مالی خود می اندیشند. این گروه حتی مسولین فدراسیون و لیگ ایتالیا را دلیل دیگری می دانند که به فکر منافع مالی هستند و تصمیم انان تصمیمی اقتصادی ست. این بخش تاکید دارند که مدیران باشگاه ها نیز تمایلی چندانی به تعطیلی لیگ نداشتند و مسائل مالی برای آنان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و شاید همچنان این گروه از مدیران نیز تلاش کنند تا رقابت های فصل دوباره اغاز شود اما این بار شاید نه تنها با مخالفت شدید دولت ایتالیا روبرو شوند بلکه هواداران نیز بر خلاف گذشته مخالف برگزاری بازی ها باشند و با هر گروه و مدیری که تصمیم جز تعطیلی لیگ بگیرند، مخالفت کنند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: